Przedstawiamy Państwu Nowoczesny Internetowy System Obsługi Korporacji Taxi: esysTaxi. Celem zbudowania systemu taxi było ułatwienie pracy korporacjom oraz usprawnienie obsługi klienta. W pełni konfigurowalny zestaw rozwiązań dostępnych w oprogramowaniu taxi pozwala, właścicielom korporacji oraz upoważnionym dyspozytorkom, na szybką zmianę trybu pracy taksówkarzy, zależnie od tego jak zmienia się sytuacja w rejonie pracy. Przykładem niech będą nagłe opady deszczu powodujące krótki intensywny napływ zleceń na dyspozytornię. W takiej sytuacji można przełączyć system w tryb wybierania wyłącznie najbliższej taxi do zlecenia, przez co mamy pewność, iż w jak najkrótszym czasie obsłużymy jak największą ilość odebranych zleceń a jednocześnie skrócimy czas dojazdu dla zdenerwowanych, zmokniętych klientów, oczekujących na deszczu na taksówkę.
Główne zalety naszego rozwiązania to:
Telefon jako terminal
W systemie jako terminale wykorzystywane są telefony z Androidem w wersji 2.1 i wyższej. Telefony takie, z wbudowanym GPS oraz obsługą Internetu komórkowego, są łatwo dostępne i tanie, co pozwala na szybkie rozpoczęcie pracy z systemem.
Automatyczne zamawianie taxi
Cały czas słuchamy potrzeb rynku i modyfikujemy system zgodnie ze zmieniającą się sytuacją. Nowe funkcje powstają w odpowiedzi na zapotrzebowanie naszych klientów.
Wyliczanie ceny przejazdu
Przy odbieraniu zlecenia klient może opcjonalnie podać adres docelowy i wówczas system wyliczy cenę przejazdu. Zależnie od korporacji cena ta może być ceną informacyjną lub ceną za kurs (maksymalną). Cenę można podać klientowi a system automatycznie prześle ją do taksówkarza wraz z adresem docelowym kursu.
Wysyłka SMS
SMS wysyłany jest przez system, automatycznie do klienta, w momencie gdy taksówka zbliża się do miejsca odbioru klienta. Zabezpiecza to przed zbyt wczesnym wyjściem zamawiającego z domu/lokalu, a jednocześnie pozwala klientowi spokojnie przygotować się do wyjścia.
Centrala VoIP
Integracja z centralami VoIP pozwala dyspozytorom na pracę z dowolnej lokalizacji jak i daje wymierne oszczędności czasu obsługi zlecenia dzięki identyfikacji dzwoniącego klienta i umożliwieniu szybkiego wyboru adresu zlecenia.
Pełna integracja z mapami
Pełna integracja z mapami pozwala nam na wyznaczanie stref przy pomocy rysowania obszarów na mapie, co zaoszczędza czas, niezbędny w innych systemach do rozpoczęcia pracy. W naszym systemie nie ma potrzebny wypisywania nazw ulic i zakresów numerów budynków jakie znajdują się w strefach. Na podstawie narysowanych obszarów i wpisanego podczas wysyłania zlecenia adresu, system automatycznie znajdzie pozycję GPS adresu i wyznaczy strefę, w której znajduje się klient.
Pozycjonowanie GPS
Wykorzystanie odbiorników GPS wbudowanych w telefony pozwala na śledzenie realizacji zleceń przez taksówkarzy jak i udostępnienie zaawansowanych funkcji wyboru taxi opartych o mapy. Najpopularniejszym z dostępnych algorytmów, jest wybór taxi z najbliższym dojazdem do klienta, co pozwala zaoszczędzić taksówkarzowi benzynę a klientowi skraca czas oczekiwania.
Przyspieszenie obsługi klienta
Dzięki systemowi możliwe jest znaczne przyspieszenie obsługi klienta:
- Po odebraniu telefonu dyspozytorka widzi na ekranie ostatnie zlecenia klienta i może wybrać z listy miejsce gdzie powinno podjechać taksówka, co pozwala zaoszczędzić nam wpisywania adresu.
- W przypadku nowych klientów, system podpowiada dyspozytorce nazwę ulicy podczas jej wpisywania. Już po wpisaniu trzech znaków można wybrać ulicę z listy, dopisać numer i wysłać zlecenie do taxi.
- Cała aplikacja dyspozytorki może być obsługiwana bez udziału myszki, przy pomocy skrótów klawiszowych, dzięki czemu od odebrania telefonu do odłożenia słuchawki można wprowadzić zlecenie do systemu w mniej niż 10 sekund.
Algorytmy wyboru taxi
W systemie mamy dostępne różne algorytmy wyboru taxi do zlecenia:
- podział na strefy i wybór taxi ze strefy,
- wybór taxi z najbliższym dojazdem do klienta, z możliwością określenia najdłuższego możliwego dojazdu,
- wybór na podstawie strefy a następnie, przy braku w strefie, najbliższej taxi, zgodnie z ustawionym dojazdem maksymalnym,
- wybór taxi oczekującej najdłużej na zlecenie a znajdującej się w określonej w konfiguracji odległości od klienta.
Wszystkie te algorytmy dostępne są w konfiguracji systemu i mogą być przełączane przez osoby uprawnione (wybrane dyspozytorki), w dowolnym momencie działania systemu, poprzez panel konfiguracyjny.