Aplikacja Pasażera:
automatyczne zamawianie taxi

Jakie są korzyści z automatycznego zamawiania taxi poprzez Aplikację Pasażera?

Automatyczne zamawianie nie wymaga kontaktu telefonicznego z dyspozytorką. System pozwala klientowi na wybranie adresu pod jaki ma podjechać taxi i wysyła te dane automatycznie do kierowcy, wybranego zgodnie z ustawionym algorytmem, bez udziału dyspozytorki. W momentach wielkiego nasilenia ruchu telefonicznego pozwala to klientom na zamówienie taxi nawet wtedy, gdy nie mogą się dodzwonić i porozmawiać z dyspozytorką.

W przypadku braku wolnych taksówek aplikacja może wyświetlić komunikat o braku wolnej taksówki lub komunikat o wydłużonym czasie oczekiwania.

Takie rozwiązanie sprawdza się np. w Sylwestra oraz w miejscowościach turystycznych, w trakcie imprez masowych, gdy linie telefoniczne są zajęte, a wolne taksówki są dostępne w systemie.

W okresach normalnego ruchu, automatyczne zamawianie używane jest przez klientów, którzy chcą szybko zamówić taksówkę lub są w pośpiechu i potrzebują szybkiej informacji czy taksówka zdąży do nich dotrzeć w dostępnym czasie. Wykorzystując aplikację dostają informację natychmiast oraz nie zajmują linii telefonicznych na dyspozytorni, które pozostają wolne dla pozostałych klientów.

Aplikacja Pasażera pozwala również przed zamówieniem przejazdu wyliczyć szacowaną cenę przejazdu.

Jak działa automatyczne zamawianie taxi przez stronę WWW (komputer i smartfon)?

Do automatycznego zamawiania taxi przez stronę WWW przygotowywany jest specjalny adres internetowy. Wchodząc na niego klient może zarejestrować swój telefon i zamówić taxi.

Rejestracja klienta wykonywana jest poprzez wysłanie na podany przez niego numer telefonu wiadomości SMS z kodem. Po wpisaniu kodu na stronie mamy pewność, że klient dysponuje podanym telefonem i można będzie się z nim pod tym numerem skontaktować. Działanie takie zapobiega przed anonimowym zamawianiem taxi.

Zamówienie taksówki jest bardzo proste i może być wykonane na trzy sposoby:

  • zamówienie na adres wyznaczony przy pomocy odbiornika GPS wbudowanego w urządzenie,
  • zamówienie na adres wpisany ręcznie w aplikacji (aplikacja podpowiada ulice i nie pozwala wpisać błędnej),
  • zamówienie na adres z historii zamówień zapamiętanej na urządzeniu.

Automatyczne zamawianie przez stronę WWW działa zarówno z komputerami jaki i smartfonami dostępnymi na rynku z takimi systemami jak:

  • Android,
  • iOS (iPhone, iPad),
  • Windows Phone.

Oprogramowanie zostało stworzone tak, aby działało z wszystkimi urządzeniami obsługującymi standard HTML5.

Po zmówieniu taxi klient zostaje przekierowany automatycznie do strony śledzenia i oceny taksówki.

Zdalna aktywacja online!

Bez zobowiązań, bez umowy.

Szacowanie ceny przejazdu

W Aplikacji Pasażera, gdy klient poda cel przejazdu możliwe jest wyliczenie szacowanej ceny kursu. Cena może być wyliczana na podstawie odległości lub na podstawie odległości i aktualnych warunków na drodze (przy użyciu dodatkowo płatnego dostępu do Google API). Wyliczona cena oraz cel są przekazywana kierowcy wraz ze zleceniem.

Czy klient może anulować samodzielnie zlecenie?

W systemie znajduje się opcja pozwalająca klientom na anulowanie zlecenia z ekranu śledzenia.

Czy jest możliwe nałożenie ograniczeń w zamawianiu automatycznym?

W systemie przewidzieliśmy możliwość nałożenia ograniczeń na adresy podane w zamawianiu automatycznym. Możemy ograniczyć przyjmowanie zamówień do obszarów:

  • wyrysowanej strefy miejskiej danego miasta (wszystkie strefy miejskie łączone są w jedną wielką strefę miejską),
  • wyrysowanej w systemie strefy pozamiejskiej (wszystkie narysowane strefy łączone są w obszar, z którego można zamówić taxi).

Jednocześnie system pozwala na blokownie określonych numerów telefonów klientów. Tak zablokowane numery również nie będą mogły wysłać zlecenia metodą automatyczną.

Konfigurowalne jest również zachowanie systemu w przypadku braku taksówki do konkretnego zlecenia. Automat może przyjąć wszystkie zlecenia lub tylko zlecenia, do których jest w stanie znaleźć taksówkę.

Galeria