Automatyczne zamawianie taxi
Jakie są korzyści z automatycznego zamawiania taxi?
Automatyczne zamawianie nie wymaga kontaktu telefonicznego z dyspozytorką. System pozwala klientowi na wybranie adresu pod jaki ma podjechać taxi i wysyła te dane automatycznie do taksówkarza, wybranego zgodnie z ustawionym algorytmem, bez udziału dyspozytorki. W momentach wielkiego nasilenia ruchu telefonicznego pozwala to klientom na zamówienie taxi nawet wtedy, gdy nie mogą się dodzwonić i porozmawiać z dyspozytorką.
Nasze rozwiązania pozwalają na sprawdzenie dostępności taksówek i w przypadku braku wolnych, poinformowanie klienta o tym fakcie z prośbą o próbę w późniejszym terminie. Takie rozwiązanie sprawdza się np. w Sylwestra oraz w miejscowościach turystycznych, w trakcie imprez masowych, gdy linie telefoniczne są zajęte a wolne taksówki są dostępne w systemie.
W okresach normalnego ruchu, automatyczne zamawianie używane jest przez klientów, którzy chcą szybko zamówić taksówkę lub są w pośpiechu i potrzebują szybkiej informacji czy taksówka zdąży do nich dotrzeć w dostępnym czasie. Wykorzystując aplikację dostają informację natychmiast oraz nie zajmują linii telefonicznych na dyspozytorni, które pozostają wolne dla pozostałych klientów.
Jak działa automatyczne zamawianie taxi przez stronę WWW (komputer i smartfon)?
Do automatycznego zamawiania taxi przez stronę WWW przygotowywany jest specjalny adres internetowy. Wchodząc na niego klient może zarejestrować swój telefon i zamówić taxi.
Rejestracja klienta wykonywana jest poprzez wysłanie na podany przez niego numer telefonu wiadomości SMS z kodem. Po wpisaniu kodu na stronie mamy pewność, że klient dysponuje podanym telefonem i można będzie się z nim pod tym numerem skontaktować. Działanie takie zapobiega przed anonimowym zamawianiem taxi.
Zamówienie taksówki jest bardzo proste i może być wykonane na trzy sposoby:
- zamówienie na adres wyznaczony przy pomocy odbiornika GPS wbudowanego w urządzenie,
- zamówienie na adres wpisany ręcznie w aplikacji (aplikacja podpowiada ulice i nie pozwala wpisać błędnej),
- zamówienie na adres z historii zamówień zapamiętanej na urządzeniu.
Automatyczne zamawianie przez stronę WWW działa zarówno z komputerami jaki i smartfonami dostępnymi na rynku z takimi systemami jak:
- Android,
- iOS (iPhone, iPad),
- Windows Phone.
Oprogramowanie zostało stworzone tak, aby działało z wszystkimi urządzeniami obsługującymi standard HTML5.
Po zmówieniu taxi klient zostaje przekierowany automatycznie do strony śledzenia i oceny taksówki.
Czy jest możliwe nałożenie ograniczeń w zamawianiu automatycznym?
W systemie przewidzieliśmy możliwość nałożenia ograniczeń na adresy podane w zamawianiu automatycznym. Możemy ograniczyć przyjmowanie zamówień do obszarów:
- wyrysowanej strefy miejskiej danego miasta (wszystkie strefy miejskie łączone są w jedną wielką strefę miejską),
- wyrysowanej w systemie strefy pozamiejskiej (wszystkie narysowane strefy łączone są w obszar, z którego można zamówić taxi).
Jednocześnie system pozwala na blokownie określonych numerów telefonów klientów. Tak zablokowane numery również nie będą mogły wysłać zlecenia metodą automatyczną.
Konfigurowalne jest również zachowanie systemu w przypadku braku taksówki do konkretnego zlecenia. Automat może przyjąć wszystkie zlecenia lub tylko zlecenia, do których jest w stanie znaleźć taksówkę.
Czy klient może anulować samodzielnie zlecenie?
W systemie znajduje się opcja pozwalająca klientom na anulowanie zlecenia z ekranu śledzenia.