Automatyczne zamawianie taxi

Jakie są korzyści z automatycznego zamawiania taxi?

Automatyczne zamawianie nie wymaga kontaktu telefonicznego z dyspozytorką. System pozwala klientowi na wybranie adresu pod jaki ma podjechać taxi i wysyła te dane automatycznie do taksówkarza, wybranego zgodnie z ustawionym algorytmem, bez udziału dyspozytorki. W momentach wielkiego nasilenia ruchu telefonicznego pozwala to klientom na zamówienie taxi nawet wtedy, gdy nie mogą się dodzwonić i porozmawiać z dyspozytorką.

Nasze rozwiązania pozwalają na sprawdzenie dostępności taksówek i w przypadku braku wolnych, poinformowanie klienta o tym fakcie z prośbą o próbę w późniejszym terminie. Takie rozwiązanie sprawdza się np. w Sylwestra oraz w miejscowościach turystycznych, w trakcie imprez masowych, gdy linie telefoniczne są zajęte a wolne taksówki są dostępne w systemie.

W okresach normalnego ruchu, automatyczne zamawianie używane jest przez klientów, którzy chcą szybko zamówić taksówkę lub są w pośpiechu i potrzebują szybkiej informacji czy taksówka zdąży do nich dotrzeć w dostępnym czasie. Wykorzystując aplikację dostają informację natychmiast oraz nie zajmują linii telefonicznych na dyspozytorni, które pozostają wolne dla pozostałych klientów.

Jak działa automatyczne zamawianie taxi przez stronę WWW (komputer i smartfon)?

Do automatycznego zamawiania taxi przez stronę WWW przygotowywany jest specjalny adres internetowy (najczęściej przy użyciu domeny korporacji). Wchodząc na niego klient może zarejestrować swój telefon i zamówić taxi.

Rejestracja klienta wykonywana jest poprzez wysłanie na podany przez niego numer telefonu wiadomości SMS z kodem. Po wpisaniu kodu na stronie mamy pewność, że klient dysponuje podanym telefonem i można będzie się z nim pod tym numerem skontaktować. Działanie takie zapobiega przed anonimowym zamawianiem taxi. Podczas rejestracji możemy zaznaczyć opcję zapamiętującą nasz numer w przeglądarce, przez co przy kolejnym zamówieniu nie będzie wymagana rejestracja.

Zamówienie taksówki jest bardzo proste i może być wykonane na trzy sposoby:

  • zamówienie na adres wyznaczony przy pomocy odbiornika GPS wbudowanego w urządzenie,
  • zamówienie na adres wpisany ręcznie w aplikacji (aplikacja podpowiada ulice i nie pozwala wpisać błędnej),
  • zamówienie na adres z historii zamówień zapamiętanej na urządzeniu.

Automatyczne zamawianie przez stronę WWW działa zarówno z komputerami jaki i smartfonami dostępnymi na rynku z takimi systemami jak:

  • Android,
  • iOS (iPhone, iPad),
  • Windows Phone.

Oprogramowanie zostało stworzone tak, aby działało z wszystkimi urządzeniami obsługującymi standard HTML5.

Jak działa automatyczne zamawianie taxi przez IVR?

Do automatycznego zamawiania przez IVR przydzielany jest specjalny numer (nie jest to główny numer korporacji) u operatora VoIP z uruchomioną usługą syntezatora mowy. Klient dzwoniąc pod podany numer otrzymuje informacje o ostatnich zleceniach jakie były realizowane z jego numeru telefonu (od 2 do 9 zleceń). Proszony jest o wybranie na klawiaturze numeru odpowiadającego zleceniu jakie chce zamówić lub 0 aby połączyć się z dyspozytorką. Po zamówieniu system może podać przewidywany czas przyjazdu taxi a następnie poprosić klienta o potwierdzenie zlecenia. Po potwierdzeniu, zlecenie jest automatycznie, bez udziału dyspozytorki, realizowane przez system. Wybrana zostaje taksówka i przesłane do niej dane zlecenia.

Rozwiązanie uruchamiane jest na osobnym numerze ze względu na opinie klientów, którym nie podoba się zmuszanie do automatycznego zamawiania. Klienci, którzy chcą skorzystać z automatu do zamawiania świadomie wybierają dodatkowy numer. Natomiast klienci, którzy chcą porozmawiać z dyspozytorką, dzwoniąc na główny numer korporacji maja pewność kontaktu z człowiekiem.

Czy jest możliwe nałożenie ograniczeń w zamawianiu automatycznym?

W systemie przewidzieliśmy możliwość nałożenia ograniczeń na adresy podane w zamawianiu automatycznym. Możemy ograniczyć przyjmowanie zamówień do obszarów:

  • wyrysowanej strefy miejskiej danego miasta (wszystkie strefy miejskie łączone są w jedną wielką strefę miejską),
  • wyrysowanej w systemie strefy pozamiejskiej (wszystkie narysowane strefy łączone są w obszar, z którego można zamówić taxi).

Jednocześnie system pozwala na blokownie określonych numerów telefonów klientów. Tak zablokowane numery również nie będą mogły wysłać zlecenia metodą automatyczną.

Konfigurowalne jest również zachowanie systemu w przypadku braku taksówki do konkretnego zlecenia. Automat może przyjąć wszystkie zlecenia lub tylko zlecenia, do których jest w stanie znaleźć taksówkę.

Strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.