Dyspozytor

Do czego służy program Dyspozytor?

Program Dyspozytor to zaawansowane narzędzie do pracy zarówno na tradycyjnej dyspozytorni, jak i na dyspozytorni zdalnej (dyspozytorki pracują z domu).

Dyspozytor służy do przyjmowania zleceń oraz do kontroli stanu taksówek. Na ekranie Dyspozytora cały czas dostępna jest mapa, na której znajdują się taksówki. Jednocześnie dyspozytorka ma dostęp do wszystkich informacji o taxi takich jak:

  • stan (z klientem, wolna, na przerwie itd.),
  • pozycję widoczną na mapie jaki i w formie adresu,
  • pozycję w kolejce w strefie,
  • informacje techniczne typu:
    • stan połączenia z systemem,
    • operator komórkowy,
    • poziom naładowania baterii.

W ramach oprogramowania Dyspozytora, dyspozytorka ma również dostęp do wszystkich niezbędnych w pracy funkcjonalności. Między innymi do:

  • podejrzenie informacji o dowolnym zleceniu, jego stanie oraz postępu w realizacji (na mapie pokazuje się również pozycja klienta i taksówki),
  • podejrzenie informacji o zleceniach terminowych,
  • komunikacji z taksówkarzami,
  • blokowania numerów telefonów klientów,
  • blokowania/karania taksówkarzy,
  • sprawdzenia historii pracy taxi.

Jak działa dyspozytor zdalny?

Dyspozytor zdalny nie różni się niczym od zwykłego stanowiska dyspozytorskiego. Jest to ten sam komputer, oprogramowanie oraz telefon VoIP, który działałby na tradycyjnej dyspozytorni taxi, ponieważ cała komunikacja zarówno telefoniczna jak i z serwerem wykonywana jest przez Internet.

Wystarczy podłączyć urządzenia do routera udostępniającego Internet i stanowisko jest gotowe do pracy!
Pozwala to na prace dyspozytorek nie tylko z centrali taxi, ale również domu.

Zdalna aktywacja online!

Aktywuj na 30 dni, bez zobowiązań.

Jak przyjmowane są zlecenia przez dyspozytorki?

Oprogramowanie Dyspozytora współpracujące z internetową centralką VoIP (oprogramowaniem zastępującym tradycyjną centralkę sprzętową) i obsługuje zlecenie w następujący sposób:

  1. Klient dzwoni do korporacji w celu zamówienia taksówki.
  2. W tym momencie na centrali taxi dzwonią na przemian wolne telefony dyspozytorek a klient słyszy w słuchawce sygnał dzwonienia. Dzięki temu oczekujący na połączenie klienci nie płacą za połączenie i mogą spokojnie oczekiwać na zgłoszenie się dyspozytorki.
  3. Gdy jedna z dyspozytorek podniesie telefon, na ekranie aplikacji pojawia się okno z poprzednimi zleceniami, które były realizowane dla dzwoniącego numeru telefonu. Jeżeli klient poda jeden z wcześniejszych adresów dyspozytorka wybiera go z listy i wysyła zlecenie do systemu. Jeżeli klient poda nowy adres dyspozytorka przy pomocy pola szybkiego wyszukiwania adresu wprowadza pełne dane zlecenia i wysyła zlecenie do systemu. W przypadku, gdy klient ma już realizowane zlecenie, pojawia się ekran reklamacji.
  4. System otrzymuje zlecenie, wybiera taxi i przesyła je do odpowiedniego taksówkarza.

Galeria

Jakie są wymagania sprzętowe Dyspozytora?

Standardowy komputer

Stanowiska dyspozytorskie są to standardowe komputery z systemem Windows 8.1 lub nowszym. Ze względu na układ programu komputer musi posiadać odpowiednią kartę graficzną oraz monitor. W przypadku, gdy posiadany komputer przenośny i ma zbyt małą rozdzielczość, można do niego dokupić odpowiedni monitor do pracy w systemie.

Minimalne wymagania komputera na stanowisko dyspozytorskie:

  • monitor HD Ready z obsługą rozdzielczości co najmniej 1024×768,
  • karta graficzna obsługująca 1024×768 (może być wbudowana),
  • procesor minimum 2 rdzeniowy, minimum 2,0GHz,
  • minimum 4GB RAM,
  • karta sieciowa Ethernet (do połączenia z Internetem),
  • system Windows 8.1 lub nowszy.

Zalecane wymagania komputera na stanowisko dyspozytorskie:

  • monitor minimum 21 cali z obsługą rozdzielczości Full HD (1920×1080),
  • karta graficzna obsługująca rozdzielczość Full HD (1920×1080, może być wbudowana),
  • procesor 4 rdzeniowy, minimum 2,0GHz,
  • minimum 4GB RAM,
  • karta sieciowa Ethernet (do połączenia z Internetem),
  • system Windows 8.1 lub nowszy.

Słuchawki z mikrofonem

Do stanowiska zostaje przydzielony wewnętrzny numer telefonu VoIP, który jest zintegrowany z oprogramowaniem dyspozytora. Rozmowy można odbierać poprzez słuchawki z mikrofonem podłączone do komputera (jak przy Skype).

Można również podłączyć do komputera telefon biurkowy VoIP, który wygląda jak tradycyjny telefon stacjonarny (rozwiązanie opcjonalne). Odpowiednie, sprawdzone w warunkach pracy korporacji taxi, telefony znajdują się w naszej ofercie.

Zobacz także: Wymagania techniczne.

Alternatywne rozwiązania w KOMBO System Taxi

Mobilny Dyspozytor

Do wygodnej pracy na smartfonie (więcej informacji).

Moduł telefonicznego przyjmowania zleceń przez kierowców

Rozwiązanie całkowicie bez udziału dyspozytorki czy też osoby wprowadzającej zlecenia do systemu (więcej informacji).

Zdalna aktywacja online!

Aktywuj na 30 dni, bez zobowiązań.